خبر های فوری:

رشته کاردانی تربیت مربی قرآن کریم

رشته کاردانی تربیت مربی قرآن کریم جزو زیرشاخه های گروه های آزمایشی ریاضی ، علوم تجربی و علوم انسانی است و علاقه مندان به این رشته می توانند دوره تحصیلی خود را در دانشگاه های سراسری و نیز مراکز آموزشی علمی کاربردی سپری نمایند.

برای آگاهی از بازار کار رشته تربیت مربی قرآن کریم ، دروس دانشگاه و نیز دانشگاه های ارائه دهنده آن در ادامه با ما همراه باشید.

معمولا پذیرش در رشته تربیت مربی قرآن کریم دانشگاه های سراسری برای دوره کاردانی به صورت بدون آزمون می باشد.

بازار کار رشته کاردانی تربیت مربی قرآن کریم

تربیت افرادی متخصص و کارآمد در زمینه علوم قرآنی و آموزش مفاهیم آن ، یکی از نیازهای دائمی کشورهای اسلامی  در دنیای امروز است تا بتوان زیبایی های قرآن را نمایان کرد.

افرادی که از رشته تربیت مربی قرآن کریم فارغ التحصیل می شوند مهم ترین زمینه شغلی که برایشان فراهم است ، تدریس مفاهیم و مباحث قرآنی است که می تواند در مقاطع ابتدایی و راهنمایی و حتی رده سنی کودکان صورت گیرد.

همچنین امکان آموزش این مفاهیم در محافل مذهبی نیز وجود دارد.

علاوه بر زمینه های آموزشی، دانش آموختگان رشته تربیت مربی قرآن کریم می توانند در پایگاه های مقاومت نیز مشغول به کار شوند و یا به فعالیت های پژوهشی در زمینه علوم قرآنی بپردازند.

به طور کلی باید گفت صرفا داشتن مدرک برای یک فرد، کارساز نیست. بلکه علاقه و مهارت اوست که می تواند آینده ای روشن را برای او رقم زند.

توانایی لازم برای تحصیل در رشته تربیت مربی قرآن کریم

علاقه به علوم قرآنی و قدرت درک آن ها از لازمه های تحصیل در این نوع از رشته ها می باشد. به علاوه تیپ شخصیتی و روحیات فردی که به رشته های قرآنی علاقه دارد ، باید با انتخابی که می کند سازگار باشد.

علاقه به زبان عربی و قوی بودن در آن نکته دیگری است که می تواند دوره تحصیلی موفقی را برای دانشجویان رشته تربیت مربی قرآن کریم فراهم آورد.

در رشته مورد بحث ، دروسی که محوریت تربیتی دارند با اهمیت تر می باشند. از همین رو داوطلبان باید به حوزه کاری تربیتی و آموزشی علاقه داشته باشند. به علاوه باید از قدرت تکلم قوی، صبر و حوصله فراوان، پشتکار، اعتماد به نفس و … نیز برخوردار باشند.

دروس دانشگاهی رشته تربیت مربی قرآن کریم در مقطع کاردانی

رشته کاردانی تربیت مربی قرآن کریم در دوره کاردانی ارائه می شود بنابراین طول دوران تحصیل آن دو سال است. دانشجویان در مدت دو سال یا ۴ ترم تحصیلی دروس زیر را می گذرانند :