خبر های فوری:

معرفی رشته حقوق


از محبوب ترین رشته هایی که داوطلبان گروه علوم انسانی برای ادامه تحصیل در آن در آزمون سراسری شرکت می کنند می توان به رشته حقوق اشاره کرد. گرایش های حقوق گسترده است و در تمام روابط زندگی امروزه می‌توان آن را مشاهده کرد که این روابط می تواند به دولت و مردم مرتبط باشد که به حقوق عمومی شناخته می شود و یا به روابط بین مردم ارتباط داشته باشد که رابطه اختصاصی گفته می شود و حقوق خصوصی نامیده می­شود. و شاخه ای از حقوق که به روابط بین المللی می پردازد به دو بخش حقوق روابط بین الملل عمومی و حقوق روابط بین الملل خصوصی تقسیم می شود که در مورد عمومی می‌توان به روابط بین دولت‌ها و سازمان‌های بین‌المللی اشاره کرد که فارغ التحصیلان این رشته باید قدرت استدلال، جسارت، خلاقیت ذهنی و فن بیان مناسبی داشته باشند.


رشته حقوق مانند خیلی از رشته ها نیست که فرد به صورت خصوصی کار را انجام دهد و نتیجه را ارائه دهد بلکه رشته حقوق با افراد مختلفی در ارتباط می باشد و فردی که این رشته را مطالعه می کند لازم است که از قدرت بیان بسیار بالایی برخوردار باشد. همچنین بتواند مسائل مورد نظر را استدلال کند. خلاقیت ذهنی داشته باشد و جسارت بیان و عملکرد لازم را داشته باشد.


از بهترین کارهایی که فارغ التحصیلان رشته حقوق می توانند در آن به کار کردن به پردازند وکالت است که نیازمند گذراندن آزمون کانون وکلا و گرفتن پرونده وکالت است. بعد از اینکه فرد در آزمون قضاوت شرکت کرد و مصاحبه شفاهی را قبول شد میتواند با استفاده از آزمون های استخدامی در اداره های مختلف مشغول به کار شود. شخصی که در آزمون ورودی کانون وکلا قبول شود بعد از این که دو سال کار آموزی را با موفقیت سپری کند می تواند پروانه وکالت گرفته و دفتر وکالت تأسیس کند.

کارهای مناسب فارغ التحصیل مقطع کارشناسی

قضا

بازپرسی و دادیاری

تحریر ادله (معاینه محل و استماع گواهان محلی و استماع اظهارات متداعین معذور از حضوردر دادگاه)

امور ورشکستگی و سرپرستی محجورین فنی و حقوقی

ادارات اجرای احکام شامل موارد مدنی و کیفری

ادارات ثبت اسناد و املاک

دفاتر اسناد رسمی بصورت سردفتر و دفتریار

وکالت دعاوی خصوصی و دولتی

تنظیم قراردادهای اقتصادی و بازرگانی داخلی و خارجی

مشاوران حقوقی
با انتخاب این رشته طبق دفترچه ی انتخاب رشته می توانید در دانشگاه علمی کاربردی مرکز سقز (فارغ از پیشینه دیپلم و یا مدرک کاردانی ) در دو مقطع کاردانی و کارشناسی به تحصیل بپردازید.