خبر های فوری:

معرفی رشته مکانیک خودرو

امروزه صنعت خودرو و خودرو سازی از مهم ترین صنایع در اکثر کشورهای جهان است می دانیم رشد روز­افزون و شتابان تکنولوژی بی وقفه در جریان است و در این بین صنعت خودرو نیز از جمله صنایعی است که از جایگاه ویژه ­ای در جهان برخوردار است.

در دنیای امروز که اکثریت جوامع راجوامع پیشرفته و توسعه یافته تشکیل داده اند نیاز به خودرو در زندگی فردی و اجتماعی اشخاص بسیار نمایان است و نمیتوان این موضوع را نادیده گرفت.

رشته مکانیک خودرو جزو رشته های زمینه صنعت در شاخه فنی حرفه ای است و یکی از محبوب ترین رشته های فنی حرفه ای برای پسران است.

خودرو و خودرو سازی از صنایع مهم در هر کشوری می باشد. کارشناسان و متخصصان زیادی با این صنعت در ارتباطند. تکنولوژی شتابان رشد و توسعه می یابد و در این میان صنعت خودرو جایگاه ویژه ای در جهان دارد .

به گواهی آمار صنعت خودرو پس از صنعت نفت دومین صنعت مهم کشور به شمار می آید.  اگر عاشق خودرو بوده و از تعمیر کردن و کارهای دستی و فنی لذت می برید، شغل مکانیکی می تواند برای شما مناسب باشد.

به جرات می‌توان گفت که مهندسی مکانیک با شکل‌گیری صنعت خودرو آغاز شده است و بر همین اساس، رشته مهندسی خودرو به نوعی مادر رشته‌های منشعب از مهندسی مکانیک است.

مکانیکی خودرو بازدید، تشخیص و رفع عیوب خودرو می باشد. مکانیک خودرو فردی است که به صورت عملی یا علمی با انواع تعمیرات خودرو آشنایی داشته و به تعمیر و سرویس انواع خودروها مسلط است. او همه بخش های مکانیکی و الکتریکی خودرو از موتور و سیستم اگزور تا سیستم های تهویه و امنیتی خودرو را به خوبی می شناسد.

رشته مکانیک خودرو جهت بالا بردن کیفیت آموزشی در مورد صنعت خودروسازان از تاریخ اختراع موتورهای احتراقی تا امروز در زمینه بررسی، تحقیق راه‌اندازی و تعمیرات، به هنرجویان آموزش داده می شود. از آنجایی که خودرو، وسیله‌ای پیچیده و متشکل از اجزا مختلفی است، مهندسی مکانیک خودرو یک رشته میان رشته به حساب می‌آید و متشکل از علوم مختلفی مانند مکانیک، الکترونیک، مواد و حتی کامپیوتر است.