دکتر سید حسام حسینی
سید حسام حسینی متولد ۱۳۶۰ کردستان شهرستان سقز (شماره تماس: ۰۹۳۵۴۴۳۶۴۹۱)
– کارشناسی علوم تربیتی – گرایش: مدیریت آموزشی –دانشگاه تهران روزانه – تهران- معدل : ۱۷.۳۸ (۱۳۸۰-۱۳۸۴)
– کارشناسی ارشد علوم تربیتی(قبولی با رتبه ۳)– گرایش: تاریخ و فلسفه آموزش و پرورش– دانشگاه تهران روزانه– معدل : ۱۷.۶۷ ، تهران (۱۳۸۵-۱۳۸۷)
– دکتری علوم تربیتی – گرایش: فلسفه تعلیم و تربیت- (قبولی با رتبه ۵) – دانشگاه شاهد روزانه تهران ۱۳۹۹ تا حالا معدل : ۱۹/۲۸
سوابق اجرایی:
– مسئول آموزش عالی و عمومی بنیاد شهید
– مشاور تحصیلی و آموزشی بنیاد شهید
– عضویت در شورای مشاوره آموزش و پرورش
– عضویت در ستاد شاهد آموزش و پرورش
– رتبه ۳ کارشناسی ارشد در سال ۱۳۸۴
– رتبه ۵ دکتری در سال ۱۳۹۹
– دبیر انجمن فلسفه تعلیم و تربیت دانشگاه تهران به مدت۲ سال
– دارای مدرک بازآموزی سازمان روانشناسی دانشگاه تهران
– عضویت در بنیاد ملی نخبگان
– پژوهشگر برتر دستگاههای اجرایی در سال ۱۴۰۱
مطالعۀ تطبیقی برنامه فلسفه برای کودکان- انتشارات دانشگاه تهران
الف: ISI (JCR)
Explaining and investigating the methodological challenge of philosophical counselling: the negation of methodology or emphasis on methodology Published by: Stradresearch, https://stradresearch.org/index.php/volume-10-issue-5-202
ب: علمی وزارتین
– بررسی رویکردهای مختلف در برنامه آموزش فلسفه برای کودکان و نسبت آن با برنامه درسی رسمی
ناشر: مجله علمی – پژوهشی اندیشه های نوین تربیتی دانشگاه الزهرا -تیر ۱۳۹۰
لینک مرتبط: https://jontoe.alzahra.ac.ir/article_145.html
– تفکر خلاق مبنای شیوه های آموزشی پیامبر(ص)
ناشر: نشریه علمی – پژوهشی مطالعات معرفتی در دانشگاه اسلامی- مرداد۱۳۸۷
– تبیین و نقد رویکرد لیپمن در برنامه فلسفه برای کودکان از منظر پرسشگری وجودی
ناشر: مجله علمی – پژوهشی پژوهشهای فلسفی دانشگاه تبریز- خرداد ۱۴۰۱
لینک مرتبط: https://philosophy.tabrizu.ac.ir/article_14686.html
– تبیین پدیدار شناختی ادراک معّلمان سرآمد از ابعاد و مولفه های فلسفه معّلمی خود:
ناشر: مجله علمی – پژوهشی پژوهشهای فلسفی دانشگاه تبریز-مرداد ۱۴۰۱
لینک مرتبط https://philosophy.tabrizu.ac.ir/author?_action=co_au
– مبانی، اصول و روشهای تربیت عرفانی در مکتب غزالی
ناشر: مجله علمی – پژوهشی معرفت موسسه پژوهشی امام خمینی
-تبیین الگوی نظری مشاوره فلسفی در تعلیم و تربیت برمبنای خردورزی و دیالوگ سقراطی
ناشر: مجله علمی – پژوهشی پژوهشهای فلسفی دانشگاه تبریز – مرداد ۱۴۰۱
لینک مرتبط https://philosophy.tabrizu.ac.ir/author?_action=decision
– تبیین مبانی و اصول فلسفه زیبایی شناختی قیام عاشورا و دلالت های آن در تربیت زیبایی شناسانه
ناشر: فصلنامه علمی- ترویجی علمی بصیرت و تربیت اسلامی اسفند ۱۴۰۱
– بررسی تاثیر باور به معاد و تصویر همهجانبه آن در تربیت عقلانی از منظر علامه مصباح یزدی
ناشر: مجله علمی – پژوهشی معرفت موسسه پژوهشی امام خمینی
– تبیین الگوی نظری تربیت دینی، در غلبه بر رنجهای وجودی ناشی از همه گیری ویروس کویدـ۱۹
ناشر: دوفصلنامه علمی- پژوهشی مطالعات اسلامی آسیبهای اجتماعی، دانشگاه شاهد – شهریور ۱۳۹۹
لینک مرتبط : http://issh.shahed.ac.ir/article_3714.html
– طرحی برای فلسفه برای کودکان دوره ابتدایی
ناشر: دو فصلنامه علمی – ترویجی فلسفه آموزش اردیبهشت ۱۴۰۰
لینک مرتبط :
https://philoedu.ir/product/%d9%81%d8%b5%d9%84%d9%86%d8%a7%d9%85%d9%
/87-%d8%b4%d9%85%d8%a7%d8%b1%d9%87-%d8%b3%d9%88%d9%85
– رادیو و تحکیم پایه های شهروندی
ناشر: فصلنامه علمی – ترویجی رادیو آبان ۸۹
لینک مرتبط :
http://ensani.ir/fa/article/79612/%D8%B1%D8%A7%D8%AF%DB%8C%D9%88-
%D9%88-%D8%AA%D8%AD%DA%A9%DB%8C%D9%85-
%D9%BE%D8%A7%DB%8C%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-
%D8%B4%D9%87%D8%B1%D9%88%D9%86%D8%AF%DB%8C
بین المللی:
– تفکر محور برنامه های آموزشی پیامبر (ص)
ناشر: مجله همایش بین المللی پیامبر اعظم (ص) – اردیبهشت ۱۳۸۶
– نقش تربیت معنوی کودکان، در کاهش رنج وجودی ناشی از همه گیری ویروس کرونا در جامعه
ناشر: همایش بین المللی رهیافت معنویت خداسو در مواجه با کرونا اردیبهشت ۱۴۰۰
ملی:
– تبیین و بررسی نقش خانواده و تربیت در تحکیم پایه های شهروندی
ناشر: مجله همایش ملی انسان شناسی فرهنگی و اخلاق شهروندی- دی ماه ۱۳۸۵